Stronger than me

Toen dit nummer uitkwam, wilde ik weten wie deze vrouw was. Mensen in de industrie zeiden dat ze anders was, ze was nog maar 20 jaar, ze zeiden dat ze een muzikant in hart en nieren was. Dit was allemaal voordat de drugs en drank haar leven verwoestten en later ontnam.

Amy Winehouse.

Als je vandaag 5 minuten hebt, kijk dan even naar deze video waarin zij dit nummert speel bij Jools Holland. Ze speelt de gitaar en ze is heel anders dan hoe je haar waarschijnlijk herinnert. Maar dit was de Amy waar ik van hield.

Welke les kunnen we van Amy Winehouse leren over personal branding?

  • Volg je passie en weet wat je wilt doen
    Ze groeide op met Jazz en kreeg een passie voor muziek uit de Sixties. Toen ze 24 was, had ze al 4 Grammy awards gewonnen: Record van het Jaar, Nummer van het Jaar, Beste Vrouwelijke Pop Optreden Vocaal voor het nummer “Rehab” en Beste Pop Album Vocaal. Indrukwekkend, toch?
  • Durf opgemerkt te worden.
    Herinner je haar enorme pompadour kapsel nog? Het was haar eerbetoon aan de beroemde meidengroepen uit de jaren ’60 zoals The Ronettes. Amy vond die look geweldig. En het maakte haar ook authentiek, omdat ze iedereen naar haar liet kijken en luisteren met haar look en stem. Ze liet een onvergetelijke indruk achter als je haar eenmaal had gehoord of gezien.
  • Authenticiteit is geen vies woord.
    Ze schreef precies hoe ze zich voelde. Haar kwetsbaarheid, eerlijkheid (“They try to make me go to rehab but I said no no”) en openheid zijn de redenen waarom zij zoveel platen heeft verkocht en waarom ze een enorme ster is. We zien mensen graag hoe ze echt zijn. Dan voelen we ons verbonden met ze. Zij was zo echt als het maar kan, als artiest.

Als ze nou maar beter voor zichzelf had gezorgd en haar kaars niet zo snel heeft laten opbranden….

Over kaarsen opbranden gesproken, als jij behoefte hebt aan tijd voor jezelf, dan is vandaag jouw laatste kans om je aan te melden voor onze Renew Yourself Week gratis masterclass met Daphne Feller, Raquel van Oijen, Cammy May Lombardi en ik. Schrijf je hier in voor 12:00 uur morgen!

En als je behoefte hebt aan inspiratie en nieuwe mensen wilt ontmoeten, kom dan naar onze International Women’s Day Summit op 6 maart in Amsterdam. Om vrouwen te vieren. Alleen vandaag hebben we een speciale 24 uur prijs waarbij je 199 euro betaalt in plaats van 249 euro. Dus wacht niet af, haal je kaartjes nu. Lees het programma hieronder!

PROGRAMMA
13.30 – 14.15 Registration

Part 1
14.15 Introduction, Cécile Narinx (Harper’s Bazaar) & Nancy Poleon (BrandedU)
14.20 Training your brain, Margriet Sitskoorn
15.05 Perception is reality, Corinne Vigreux (TomTom)
15.10 Influencing perception of yourself, Panel discussion speakers with Tiina Salzberg (Executive Strategy Director and Head of Planning 180 Kingsday), Lot Keijzer (IBM iX Growth leader Europe & Benelux lead) and Dr. Cara Antoine (Chief Marketing & Operations Officer at Microsoft Netherlands).
15.30 Managing a public image, Sylvana Simons
15.45 Music performance by Anneke van Giersbergen

Break 15.50-16.20

Part 2
16.20 Surprise guest to be announced
16.30 Fearless ambition, Cassandra Stavrou (PROPERCORN)
16.45 Role models in TECH, Janneke Niessen (Inspiringfifty)
16.55 Telling your story matters, Christina Moreno (Shematters.nl)
17.00 Sisterhood in business in Amsterdam, Panel discussion with Margreet Wieringa (directeur DeLaMar), Els van der Plas (general director National Opera and Ballet), Cathelijne Broers (director Hermitage) and Marloes Krijnen (directeur Foam).
17.28 Music performance by Sabrina Starke
17.35-18.30 Networking drinks

XOXO,

Nancy