Dat is de titel van een van de grootste hits van Daft Punk!
Maar waarom het in mijn hoofd schoot is vanwege een real life rolmodel : S E R E N A. Ja, ze kan alleen bij haar voornaam genoemd worden.
Deze vrouw blijft keer op keer… en keer op keer geschiedenis schrijven. En wanneer je in de spotlights beland, zullen er altijd mensen zijn die wat van dat licht weg zullen nemen. Bijvoorbeeld wat er dit weekend gebeurde met mensen die haar lichaam bekritiseerden (haar lichaam zou op dat van een man lijken). Ik ben blij dat auteur J.K. Rowling deze trollen op hun plaats zette.
Tennis op Wimbledon, met champagne en aardbeien was altijd bestemd voor bepaalde type mensen, totdat de Williams zusjes het podium betraden en door glazen plafonds braken. Venus vecht voor gelijk salaris, het vrouwentennis wordt nog steeds minder gewaardeerd. Kun je dat geloven?
Maar terug naar Serena. Wat kunnen we leren van Serena’s personal branding?
1. Ze nam de tijd om aan haar merk te werken en blijft dit doen. Onthou, Branding is lange termijn, er is geen truc of snelle oplossing zoals je hebt kunnen horen uit de verhalen die gedeeld worden tijdens BrandedU. Onthou, de zusjes Williams zijn er al bijna 20 jaar!
2. Ze zoekt partners buiten haar core business. Serena heeft grote endorsement deals van Nike (40 miljoen) tot Pepsi en dit voor een vrouw die $72 miljoen aan prijzengeld heeft gewonnen, meer dan het dubbele dan de nummer 2 op de lijst, Maria Sharapova, heeft verdiend. Zelfs in je huidige business komt de beste hulp of advies vaak van iemand die zich niet in jouw werkveld bevindt. Blijf altijd open voor nieuwe gedachten en ideeën.
3. Ze is goed in netwerken, zoals je hier beneden ziet met haar beroemde vrienden (van zangeres Taylor Swift tot topmodel Karlie Kloss) en op haar Instagram account. Blijf zoeken naar gelijkgestemden die je enthousiasmeren en motiveren en ook in jouw ‘flow’ zitten.
4. Ze doet haar werk goed. Moet ik nog meer zeggen? Er is geen groot succes wat je ooit kan bereiken zonder hard te werken.
5. Familie is belangrijk, dit is een van haar kernwaarden. Ze reist altijd met familieleden, herinner je alle foto’s van de dames met hun vader? In alles wat je doet, blijf trouw aan je eigen kernwaarden.
6. Serena komt meer dan de meeste in contact met de druk vanuit de media maar ze blijft altijd gefocust en zichzelf. Het maakt niet uit hoe succesvol je wordt in jouw business of carrière, trouw blijven aan jezelf is essentieel want er zullen altijd momenten zijn dat de wereld jou zal proberen te definiëren op hun manier. Definieer jezelf en jouw succes gebaseerd op je eigen waarden.
Wat een real life rolmodel en fantastisch personal brand!
0p 7 september staan er meer real life rolmodellen op ons 7e BrandedU seminar. Hier is een foto van mij met de eerste spreker die ik kan aankondigen : dr. Yvonne Thompson CBE, de eerste Britse zwarte vrouwelijke self-made millionaire. Zij zal spreken over de kracht van het hebben van een goed netwerk. Ik heb haar vorige week voor het eerst ontmoet in Londen en ze heeft fantastische verhalen om te delen!
Ik hoop je op 7 september weer te zien!
X Nancy