Stand By Me

“Whenever you’re in trouble won’t you stand by me, oh now now stand by me
Oh stand by me, stand by me”

Of course I had to start with the royal wedding song! Did you watch it? Well I was in Spain with 12 other lovely women for the BrandedU business retreat, but we stopped the workshop and watched Meghan Markle walk down the aisle. We love Meghan because she is a self declared feminist and because she is a role model for young girls. Did you see this video of her (on Nickelodeon in the nineties) talking about how she convinced a company to change their TV add because it was female unfriendly when she was only a young girl?

But this Ben E King song represents more to me than just another song a choir sang at her wedding. What are the personal branding lessons we can learn from the song and Meghan?

1. Quality is the base for talent.
The song was released twice by Ben E King, in 1961 and 1986 (because of the film with the same titel. Remember River Phoenix… That boy was fine ;-))! It also appeared in a Levi commercial in 1987, remember those? And both times became hits.
So find your ‘Stand By Me’! What is your best talent and how good are you at it? Meghan has pledged to ‘shine a light’ on women’s rights once she starts her new role.

2. Everyone can be a role model and make an impact.
There have been over 400 recorded versions of the song, performed by many artists. Needless to say the song made an impact. In 1999, BMI named it as the fourth most-performed song of the 20th century. WOW! And he wrote the song, which at the time was not the normal way for artists.
And just like Meghan when she wrote that letter, you too can do something that has an impact. Just focus on what you think is important. Others will follow that, if it is real.

3. We all need to feel empowered.
The titel of the song shows how much we all need support. I loved it when Meghan (who previously was an ambassador for UN women) said ‘women don’t need to find a voice, they have a voice, they need to be feel empowered to use it. And people need to be encouraged to listen’. That to me is one of the fundaments of why I started BrandedU. If I can encourage you to really use your talent and voice, instead of holding back because of limiting beliefs, that makes me super happy!

If you are serious about empowering yourself through personal branding… look no further! There are 2 great events coming up.

1. My free personal branding masterclass on the 10th of June. Sign up here if you are serious about yourself and your career and can use help profiling yourself.
2. The high tea with Harper’s Bazaar at the Pulitzer hotel on the 24th of June. This will be our one and only high tea this year. So get your tickets before it is sold out!

And then I need you to stand by me! Tomorrow the new Privacy law starts and if you want to keep getting these weekly newsletters, please click here!

XOXO,

Nancy

 

Stand By Me

“Whenever you’re in trouble won’t you stand by me, oh now now stand by me
Oh stand by me, stand by me”

Natuurlijk moest ik beginnen met het nummer van de ‘royal wedding’! Heb je het gezien? Ik zat in Spanje met 12 andere super fijne vrouwen voor de BrandedU business retreat, maar we onderbraken de workshop en keken hoe Meghan Markle naar het altaar liep. We houden van Meghan, omdat ze zichzelf een feminist noemt en omdat ze een rolmodel is voor jonge meisjes. Heb je deze video van haar gezien (op Nickelodeon in de jaren 90), waarin ze vertelt dat ze ervoor gezorgd heeft dat een bedrijf zijn tv-advertentie veranderde omdat het vrouwonvriendelijk was, terwijl ze zelf nog maar een jong meisje was?

Maar dit nummer van Ben E King vertegenwoordigt meer voor mij dan alleen een nummer dat door een koor gezongen werd op haar bruiloft. Wat zijn de personal branding lessen die we kunnen leren van het nummer en van Meghan?

1. Kwaliteit is de basis voor talent.
Het nummer is twee keer door Ben E King uitgebracht, in 1961 en 1986 (vanwege de film met dezelfde titel. Herinner je je River Phoenix…? Dat was een fijne jongen ;-))! Het kwam ook naar voren in de commercial van Levi in 1987, herinner je je die? En beide keren werd het een hit.
Dus vind jouw ‘Stand By Me’! Wat is jouw grootste talent en hoe goed ben je erin? Meghan heeft beloofd om een licht te schijnen op vrouwenrechten als ze in haar nieuwe rol zit.

2. Iedereen kan een rolmodel zijn en impact maken.
Er zijn meer dan 400 opgenomen versies van het nummer, uitgevoerd door veel artiesten. Onnodig om te zeggen dat het nummer indruk heeft gemaakt. In 1999 werd het door BMI uitgeroepen als het vierde meest uitgevoerde nummer van de 20eeeuw. WOW! En hij schreef het nummer, wat in die tijd niet de gewoonte was voor artiesten. En net zoals Meghan haar brief schreef, kan jij ook iets doen dat impact maakt. Focus je gewoon op wat jij belangrijk vindt. Anderen volgen dat, als het echt is.

3. We willen ons allemaal gesterkt voelen.
De titel van het nummer geeft aan dat we allemaal ondersteuning nodig hebben. Ik houd ervan dat Meghan (die eerder ambassadeur was voor UN vrouwen) zei, ‘women don’t need to find a voice, they have a voice, they need to feel empowered to use it. And people need to be ecouraged te listen’. Dat is voor mij één van de fundamenten waarom ik BrandedU ben begonnen. Als ik je kan aanmoedigen om echt je talent te gebruiken en je stem te laten horen in plaats van je te laten tegenhouden door beperkende overtuigingen, dan maakt me dat echt super gelukkig!

Als je serieus bent over het sterken van jezelf door middel van personal branding…. Zoek niet verder! Er komen 2 geweldige events aan.

1. Mijn gratis personal branding masterclass op 10 juni. Schrijf je hier in als je het meent met jezelf en je carrière en hulp kan gebruiken bij het profileren van jezelf.
2. De High Tea met Harper’s Bazaar bij het Pulitzer Hotel op 24 juni. Dit is onze enige high tea dit jaar. Dus zorg ervoor dat je je tickets haalt voordat het uitverkocht is!

En ik heb het nodig dat je bij mij blijft! Morgen gaat de nieuwe privacywetgeving van start en als je deze wekelijkse nieuwsbrieven wil blijven ontvangen, klik dan alsjeblieft hier!

XOXO,

Nancy